BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Urząd Gminy Borowie

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Urząd Gminy Borowie

  • Urząd Gminy »
  • Regulamin Urzędu Gminy »

Załącznik Nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Borowiu

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI

W URZĘDZIE GMINY W BOROWIU
 

§ 1

  1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz w przepisach szczególnych.
  2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
  3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy wydziałów oraz samodzielne stanowiska pracy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków. 
  4. Kontrolę i koordynację działań stanowisk pracy Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje Sekretarz gminy, który jest zobowiązany do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw obywateli i przedkładania ich Wójtowi Gminy.
  5. Wewnętrzna kontrola stanowisk pracy w Urzędzie a także w jednostkach organizacyjnych podległych Gminie Borowie jest także przeprowadzana przez stanowisko kontroli wewnętrznej na podstawie rocznego harmonogramu kontroli zatwierdzonego przez Wójta Gminy oraz polecenia kierownika zakładu pracy przeprowadzenia doraźnej kontroli.

§ 2

  1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne .
  2. Sprawy wnoszone przez obywateli do Urzędu składane są w Biurze Obsługi Interesanta lub sekretariacie a następnie są ewidencjonowane w dzienniku wpływu dokumentów prowadzonym przez sekretariat i teczkach spraw prowadzonych przez poszczególne stanowiska pracy.
  3. Pracownik, który przyjął dokument od obywatela jest zobowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w tym samym dniu, do złożenia go w Biurze Obsługi Interesanta lub sekretariacie Urzędu.
  4. Fakt przyjęcia określonych dokumentów pracownik otrzymujący je potwierdza w dzienniku wpływu dokumentów.
  5. Stanowisko pracy d.s. organizacyjno-administracyjnych, działalności gospodarczej i sportu prowadzi ogólny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta Gminy.
     

§ 3

Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do :

  1. udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnieniu treści obowiązujących przepisów,
  2. rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości na miejscu a w pozostałych przypadkach do określenia terminu załatwienia sprawy,
  3. informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
  4. powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,
  5. informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć,
  6. interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej, telefaksem i e-mailem,
  7. informowania i zapraszania do Urzędu na określony dzień i godzinę, w celu odbioru osobistego decyzji lub innego dokumentu, o który wnioskował.
  8. pisma, skargi i wnioski niepodpisane pozostają bez rozpatrzenia, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Marcin Ositek
  • opublikował: Marcin Ositek
    data publikacji: 2025-11-20 14:07
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-11-23 23:18:26
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net