BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Urząd Gminy Borowie
- Urząd Gminy »
- Regulamin Urzędu Gminy »
Załącznik Nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Borowiu
ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
W URZĘDZIE GMINY W BOROWIU
§ 1
- Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz w przepisach szczególnych.
- Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
- Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy wydziałów oraz samodzielne stanowiska pracy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
- Kontrolę i koordynację działań stanowisk pracy Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje Sekretarz gminy, który jest zobowiązany do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw obywateli i przedkładania ich Wójtowi Gminy.
- Wewnętrzna kontrola stanowisk pracy w Urzędzie a także w jednostkach organizacyjnych podległych Gminie Borowie jest także przeprowadzana przez stanowisko kontroli wewnętrznej na podstawie rocznego harmonogramu kontroli zatwierdzonego przez Wójta Gminy oraz polecenia kierownika zakładu pracy przeprowadzenia doraźnej kontroli.
§ 2
- Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne .
- Sprawy wnoszone przez obywateli do Urzędu składane są w Biurze Obsługi Interesanta lub sekretariacie a następnie są ewidencjonowane w dzienniku wpływu dokumentów prowadzonym przez sekretariat i teczkach spraw prowadzonych przez poszczególne stanowiska pracy.
- Pracownik, który przyjął dokument od obywatela jest zobowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w tym samym dniu, do złożenia go w Biurze Obsługi Interesanta lub sekretariacie Urzędu.
- Fakt przyjęcia określonych dokumentów pracownik otrzymujący je potwierdza w dzienniku wpływu dokumentów.
- Stanowisko pracy d.s. organizacyjno-administracyjnych, działalności gospodarczej i sportu prowadzi ogólny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta Gminy.
§ 3
Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do :
- udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnieniu treści obowiązujących przepisów,
- rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości na miejscu a w pozostałych przypadkach do określenia terminu załatwienia sprawy,
- informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
- powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,
- informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć,
- interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej, telefaksem i e-mailem,
- informowania i zapraszania do Urzędu na określony dzień i godzinę, w celu odbioru osobistego decyzji lub innego dokumentu, o który wnioskował.
- pisma, skargi i wnioski niepodpisane pozostają bez rozpatrzenia, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
autor lub odpowiedzialny za treść: Marcin Ositek
opublikował: Marcin Ositek
data publikacji: 2025-11-20 14:07

Stronę wygenerowano: 2025-11-23 23:18:26
Strona wygenerowana z systemu bip.net