Załącznik Nr 5 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Borowiu
ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI
§ 1
Wójt Gminy podpisuje osobiście :
- zarządzenia, decyzje, regulaminy, komunikaty i okólniki,
- dokumenty kierowane do kierowników organów administracji rządowej i samorządowej,
- pisma kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych oraz burmistrzów stolic Państw,
- odpowiedzi na interpelacje radnych i wnioski posłów na Sejm i senatorów,
- odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące podległych pracowników,
- pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie bieżącej działalności Gminy,
- pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników urzędu,
- pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
- pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji,
- inne pisma zastrzeżone dla Wójta
§ 2
Sekretarz gminy, Zastępca Wójt, Skarbnik i kierownicy wydziałów podpisują pisma i decyzje pozostające w zakresie ich zadań, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem przez Wójta Gminy.
§ 3
W dokumentach przedstawionych do podpisu kierownictwu Urzędu powinna być zamieszczona adnotacja zawierająca imię i nazwisko oraz stanowisko i numer telefonu, pracownika który opracował dokument.
§ 4
Wójt Gminy może upoważnić Zastępcę Wójta, Sekretarza Gminy oraz pozostałych pracowników do podpisywania korespondencji dotyczącej spraw pozostających w zakresie czynności pracowników z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do osobistej akceptacji.
autor lub odpowiedzialny za treść: Marcin Ositek
opublikował: Marcin Ositek
data publikacji: 2025-11-20 14:17